Automatizarea activităților de marketing și vânzări cu ajutorul programelor software CRM

0
23
Automatizarea activităților de marketing și vânzări cu ajutorul programelor software CRM

Aplicațiile software de tip CRM permit automatizarea activităților din departamentele de vânzări și de marketing. Astfel, angajații din aceste departamente se pot concentra pe activitățile cu valoare adăugată, ce nu pot fi automatizate. Programele de tip CRM sunt prezente pe piața din România de peste 10 ani. Au devenit componenta esențială a activității firmelor din diverse domenii de activitate. De-a lungul timpului, aceste aplicații au început să beneficieze de funcționalități tot mai avansate, care să le permită managerilor să își îndeplinească obiectivele de vânzări și de marketing.

Utilizarea programelor CRM în România

Cerințele utilizatorilor de sisteme CRM au devenit tot mai complexe în ultima perioadă. Anul 2023 se anunță un an de cotitură în care avansul tehnologic al aplicațiilor software de tip CRM  ajunge la tot mai multe companii. Conectarea între sisteme este un punct de bază al programelor CRM. Firmele românești utilizează o pleiadă de soluții de vânzări și de marketing. Este vorba de programe de administrare a prezentei în rețelele sociale, programe de contabilitate și evidența încasărilor, programe de dezvoltare online. Aplicațiile CRM sunt mai mult decât una din componentele software utilizate, ci constituie coloana vertebrală a organizării activităților de vânzări.

Mecanisme de inteligență artificială

Inteligența artificială este un termen care sună pompos,  dar a devenit realitate de zi cu zi în funcționarea programelor CRM. Sunt câteva zone foarte concrete în care funcționalități de tip inteligență artificială ajută companiile să lucreze mai eficient: analize predictive sau construirea unor mesaje automate. Un exemplu de utilizare a inteligenței artificiale este ca un sistem CRM să poată prelua conversațiile prin chat cu clienții în activitatea de client service. Acești chatbots își dezvoltă volumul și calitatea răspunsurilor pe măsură ce primesc mai multe întrebări și solicitări de la clienți. La fel, un mecanism de inteligență artificială va ști să aloce leadurile către echipa de vânzări după diverse criterii complexe: disponibilitatea agenților de vânzări, capabilitățile consultanților, specialitatea pe diverse verticale.

Consultanții specializați în implementarea programelor CRM România sunt pregătiți să vă ofere soluții și recomandări pentru o implementare CRM de succes.