Lanțul de coffee shop-uri Okfea a deschis de curând o nouă locație în București, pe strada Matei Voievod, în sectorul 2 în apropiere de Bd. Pache Protopopescu, care se bucură de un real succes încă din primele zile de funcționare. Okfea – coffee & juice bar – este un concept modern și alternativ de coffee shop to go, care se poziționează pe piața cafelelor la pachet între automatele de cafea și coffee shop-urile de tip „speciality”, folosind un mix echilibrat de cafele de origine și practicând prețuri corecte și accesibile oricui. De la paharele de vending pline-ochi de lichid maroniu tip cafea, până la un dublu shot de un „single origine” corect preparat, e cale lungă iar antreprenorii din spatele conceptului Okfea și-au propus să educe, în primul rând, consumatorul român de cafea să-și aleagă doza de energie zilnică pe baza calității, și nu a prețului.
Echipa Okfea a pus în practică sistemul de francizare încă din 2018, pentru extinderea conceptului la nivel național. Conceptul de afacere este destul de simplu dar totodată și suficient de cuprinzător: „preparăm și servim cafea bună, produse din cafea, fresh-uri și smoothie-uri din fructe și legume stoarse pe loc, sandvișuri rumenite la grill și multe alte produse naturale și sănătoase, la prețuri corecte. Punem un accent important pe calitatea produselor comercializate în locațiile noastre dar și pe proveniența acestora, încercând pe cât posibil să susținem și să încurajăm inițiativa locală. Nu căutam să ne încadrăm în anumite prețuri, făcând rabat la calitate doar de dragul unui anumit preț.”-Andreea Radu, co-fondator Okfea.
Cea mai nouă locație Okfea se află chiar vis-a-vis de Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică IL Caragiale, și reprezintă o franciză deschisă de 2 tineri antreprenori, Ionuț și Cătălina Petrescu, pasionați de cafea, care au trecut de la statutul de angajat la cel de „self-employed”. Cei doi tineri au lucrat de-a lungul timpului în mai multe cafenele de renume, dar visul lor era să-si deschidă propria locație în care să-și întâmpine zilnic clienții cu zâmbetul pe buze. „Am ales franciza Okfea pentru că ne place mult cafeaua folosită de ei, și în plus aici am găsit și cea mai bună susținere și înțelegere din toate punctele de vedere. Cei doi francizori au fost alături de noi la fiecare pas, și învățăm continuu ceva nou în fiecare zi. Din economiile salvate de-a lungul timpului, intenționam să plătim avansul pentru un apartament, însă ne-am decis să facem acum pasul cel mare și să ne deschidem propria afacere, să lucrăm pentru noi înșine. A fost cea mai bună decizie pe care am luat-o, și la cum merg lucrurile, estimăm că ne vom recupera investiția în 6 luni și vom începe să ne căutăm și apartamentul mult dorit sau, de ce nu, să deschidem o a doua locație Okfea în franciză.” – Ionuț, francizat Okfea.
Vânzările atinse de noua locație în primele 14 zile de la deschidere au depășit cu mult așteptările -atât ale francizaților cât și pe cele ale francizorilor, în condițiile în care fațada locației nu a fost încă finalizată și nu iese foarte mult în evidență. Fără aproape nicio reclamă, noua locație și-a format deja un portofoliu de clienți fideli.
Experiența în afaceri a fondatorilor Okfea pe piața cafenelelor începe încă din anul 2007, iar în formula actuală de cafenea & juice bar to go, Okfea se află pe piață din 2014. În prezent există 4 locații proprii și o franciză, urmând deschiderea a 2 noi locații în perioada imediat următoare, iar planurile de expansiune vizează atingerea unui număr de 50 de locații în decurs de maximum 2 ani. Cei 2 fondatori ai conceptului se concentrează pe minimizarea costurilor de amenajare și demarare a noii afaceri francizate, astfel încât francizații lor să-si recupereze investiția într-un timp foarte scurt, estimat la 6 luni. „Am întâlnit de-a lungul experienței noastre anumiți oameni care ar fi putut face mai mult, dar nu excelau la toate capitolele de business. Vom oferi francize celor care doresc cu adevarăt să urmeze această cale, dar au anumite temeri. De aceea, sistemul nostru le va permite viitorilor francizați să meargă mai departe fără teama insuccesului, fără frica de a pierde tot din cauza lipsei de experiență sau a know-how-ului.” – David Ioanițescu, co-fondator Okfea.
Francizatul ideal pentru fondatorii Okfea este acea persoană tânără, responsabilă, organizată, care bea zilnic cafea de calitate și care înțelege diferența dintre un „antreprenor” și un „patron”. În general, conceptul Okfea este de tipul „one man show” și se adresează celor care își doresc o investiție pe termen lung, în care să fie zilnic implicați și știu să renunțe la momentul de start sau să amâne, mai bine zis, achiziția unui autoturism de exemplu. Potențialul francizat trebuie neapărat să dispună de câteva elemente foarte importante care vor asigura succesul noii afaceri: cultul cafelei (chiar la nivel debutant), timp liber la dispoziție (la început, full, iar ulterior minim 2-3 ore pe zi) și spiritul antreprenorialo-aventurier. Deși atenția francizorilor se îndreaptă mai mult către tineri cu putere de muncă și resurse financiare limitate, aceștia nu vor refuza niciodată nici alte tipologii de persoane, dacă acestea demonstrează pasiunea pentru cafea și dorința de a crește brandul „Okfea” împreună.