OKFEA va rog, la pachet!
Okfea ~coffee & juice bar to go~ este unul dintre putinele coffee shop-uri romanesti care a fost creat strict ca raspuns la cererea clientilor. Okfea reprezinta o fuziune de pasiune, munca, perseverenta si calitate, unde protagonistii principali sunt oamenii si cafeaua. Dezvoltat de catre doi tineri antreprenori, David Ioanitescu si Andreea Radu, conceptul de mini-cafenele Okfea a evoluat natural de-a lungul timpului si a intampinat noul an cu semnarea primului contract de franciza.
Povestea Okfea si-a prins radacinile inca din anul 2007, de la primele evenimente sustinute in aer liber de catre David. Chiar daca nu avea definita si inregistrata o sigla la vremea aceea, inca de acum 12 ani, David a acceptat provocarea de a fi printre primii si putinii care sa prepare un cappuccino adevarat in cadrul unui bar mobil, pe roti, departe de cafenelele clasice, tip lounge, in mare voga pe atunci. Cand inca lumea nu mergea mandra pe strada cu paharul X in mana si meseria de barista nu exista inca in Romania (barmanul era cel care prepara cafeaua). Multi dintre clientii lui de la evenimente i-au sugerat sa faca din acest concept o afacere permanenta, pentru ca si-ar dori sa guste mai des cafeaua aromata, cappuccino-ul cremos, sandvisul sau freshul delicios. Impulsionati de clienti, fideli conceptului in fiecare an, David si Andreea au inceput sa introduca treptat preparatele pe baza de cafea in locatiile lor permanente deja existente dar si sa deschida noi locatii specializate pe cafea.
Cei doi antreprenori au degustat multe sortimente de cafea cand au pus bazele conceptului, insa si-au indreptat atentia catre un blend de cafea italienesc premiat la concursuri internationale, alcatuit din origini din 4 tari recunoscute pe plan mondial in cultivarea cafelei, cu o istorie îndelungata in mentinerea si perfectionarea calitatii.
Pe langa cea mai buna cafea, vei gasi la Okfea si alte produse care sa-ti incante papilele gustative. De la croissante proaspat scoase din cuptor, la clasicul fresh de portocale stors pe loc prin presare la rece, dar si la cele mai bune smoothie-uri, pe baza de fructe, legume sau … cafea! Cei mai prietenosi baristi te aștepta sa incerci propunerile lor inedite, in loc de mic dejun, de coffee smoothie! Sau daca te preocupa sanatatea, poti alege un supersmoothie pentru imunitate! Dar vedeta sucurilor din locatiile Okfea va fi mereu… freshul de rodie! Simplu sau in combinatie cu alte fructe, freshul de rodie contine de 3 ori mai multi antioxidanti decat vinul rosu sau ceaiul verde.
In meniul Okfea se regasesc mereu si alte produse complementare cafelei, iar David si Andreea aleg mereu varianta cat mai naturala si cat mai locala pentru produsele din locatiile lor, de exemplu un salam de biscuiti traditional pur romanesc, biscuitei de casa, limonade naturale, vegane si fara conservanti, dulciuri naturale si fara zahar, apa plata alcalina sau sandvisuri facute in casa.
De curand, cei doi antreprenori au lansat si sistemul de francizare pentru a dezvolta conceptul Okfea, care sa sustina cresterea companiei intr-un ritm incet dar sigur si sustenabil, astfel incat calitatea produselor Okfea sa fie disponibila cat mai multor clienti, atat din Bucuresti cat si din toata tara.
„Ne dorim sa mentinem aceeasi atmosfera placuta, aceleasi servicii ireprosabile si aceeasi calitate excelenta a produselor in orice locatie ce va deschide sub marca Okfea. Practic, de la un anumit numar de locatii proprii in sus, acest lucru ne este imposibil sub administrarea noastra personala. Totodata, nu putem replica sistemul si in afara orasului, din cauza distantelor si a timpilor de parcurgere. Singura modalitate este francizarea, prin intermediul careia ne propunem sa crestem o familie in care sa pretuim calitatea si sa ne perfectionam zilnic.” – David Ioanitescu, cofondator Okfea.
Conceptul dupa care ei se ghideaza este crearea unui spatiu “cool” pentru clienti. Un spatiu in care ei sa se simta bine, sa se relaxeze putin si din care sa iasa cu zambetul pe buze. Bineinteles ca aici contribuie si barista, dar si designul are rolul lui important in crearea unei atmosferi placute. „Incercam sa folosim culori deschise si placute, nu foarte puternice sau tipatoare, si ne apropiem putin de designul tip alternativ. Este un trend prezent care noua ne place si care atrage tot mai multe persoane din afara segmentului de hipsteri. Este cumva o intoarcere la natural si la simplu, fara a incarca fara rost locatia. Implicit, interiorul trebuie sa respecte si anumite norme si legi, iar fluxul de lucru trebuie sa fie organizat cat mai logic si simplu.” – Andreea Radu, cofondator Okfea.
Francizatul ideal pentru Okfea este acea persoana tanara, responsabila, organizata, care bea zilnic cafea de calitate si care intelege diferenta dintre un „antreprenor” si un „patron”. In general, conceptul Okfea este de tipul „one man show” si se adreseaza celor care isi doresc o investitie pe termen lung, in care sa fie zilnic implicati si stiu sa renunte la momentul de start sau sa amane, mai bine zis, achizitia unui autoturism de exemplu. Potentialul francizat trebuie neaparat sa dispuna de cateva elemente foarte importante care vor asigura succesul noii afaceri: cultul cafelei (chiar la nivel debutant), timp liber la dispozitie si spiritul antreprenorialo-aventurier. Poti gasi toate detaliile care te intereseaza si pe site-ul lor: www.okfea.ro sau ii poti vizita intr-una dintre locatiile Okfea pentru a te convinge de calitatea produselor: in Baneasa Shopping City, la Muzeul National de Arta Contemporana, pe Calea Victoriei, Ion Campineanu si in curand si pe Str. Matei Voievod.