Probabil ai auzit de o sută de ori că optimizarea motorului de căutare (SEO) este un instrument vital de marketing digital, dar chiar dacă ai cunoștințe de bază a ceea ce presupune, este posibil să nu înțelegi încă tot ce înseamnă promovare SEO.
SEO este alcătuit din mai multe elemente diferite, iar cunoașterea a ceea ce sunt și a modului în care funcționează este cheia pentru a înțelege de ce SEO este atât de important. Pe scurt, SEO este semnificativ, deoarece face îți face site-ul mai vizibil și asta înseamnă mai mult trafic și mai multe oportunități de a converti potențialii vizitatori în clienți.
Dincolo de aceasta, este, de asemenea, un instrument valoros pentru conștientizarea mărcii, construirea de relații cu potențialii clineți și poziționarea ta ca un expert și de încredere în domeniul tău. Deci, fără alte întrebări, iată tot ce trebuie să știi despre optimizare SEO și de ce este vital în lumea digitală de astăzi.
Elementele cruciale ale SEO
- Cuvinte cheie
Au trecut de mult vremurile în care cuvintele cheie erau singura tehnică SEO care conta, dar asta nu înseamnă că nu sunt cruciale încă. Diferența este că astăzi, cuvintele cheie trebuie să fie bine cercetate, alese cu grijă și utilizate cu prudență în conținutul tău pentru a fi eficiente. Dar ce sunt cuvintele cheie, mai exact? Cuvintele cheie sunt cuvinte și expresii pe care potențialii clienți le folosesc pentru a găsi conținut online și pe care mărcile le pot folosi pentru a intra în legătură cu cei care își caută produsele și serviciile.
Când cauți cuvinte cheie, este important să le cauți pe cele care au rate de căutare ridicate și concurență redusă și să alegi cuvinte cheie scurte (cum ar fi câine), cuvinte cheie lungi (cum ar fi puii terrier de vânzare) și cuvinte cheie locale (cum ar fi pui de vânzare în București) pentru a lucra în conținutul tău. De asemenea, poți utiliza cuvinte cheie pentru a-ți optimiza toate titlurile, adresele URL și alte elemente SEO de pe pagină
- Conţinut
Conținutul este o parte vitală a SEO, deoarece este vehiculul pe care îl folosești pentru a ajunge și a atrage publicul. De exemplu, dacă deții o pepinieră și dorești să îți sporești vizibilitatea, poți publica o serie de bloguri despre grădinărit, alegerea speciilor potrivite de plante, sfaturi de cultivare și multe altele. Când o persoană care dorește să știe despre grădinărit, caută acele informații, blogul tău va apărea și vei putea să construiești o relație cu acel potențial client oferind informații valoroase. Când a sosit momentul ca această perspectivă să cumpere o plantă, de exemplu, ai fi prima variantă care îi vine în minte. Conținutul de astăzi trebuie să fie educativ, dar și interesant, relevant, captivant și partajabil. Conținutul vine într-o varietate de forme, inclusiv:
- Conținutul paginii web
- Videoclipuri
- Blog-uri
- Infographics
- Podcast-uri
- Cărți, dar și cărți electronice
- Postări pe rețelele sociale
- Listări locale
- SEO în afara paginii
SEO off-page implică practici de optimizare externă care se întâmplă mai departe de site-ul tău decât de pe acesta. Principala tehnică utilizată pentru SEO în afara paginii este crearea de backlink, deoarece backlink-urile de calitate către site-ul tău de pe site-uri externe spun motoarelor de căutare că site-ul tău este valoros și de înaltă calitate, iar acest lucru creează autoritate.
Există multe tactici pentru construirea backlink-urilor, iar unele dintre cele mai bune practici actuale includ blogging pentru oaspeți, crearea multor infografii care vor fi foarte partajate și menționarea influencerilor în conținutul tău.
- SEO local
SEO local devine din ce în ce mai important pe măsură ce tot mai mulți oameni folosesc dispozitive mobile pentru căutare. În aceste zile, 57% din toate căutările sunt efectuate de pe tablete și smartphone-uri, iar jumătate dintre aceste căutări au intenție locală.
Dacă deții un restaurant, de exemplu, atunci SEO local se va asigura că atunci când oamenii din zona ta vor căuta cele mai bune restaurante din oraș, îți vor găsi site-ul. Împreună cu utilizarea cuvintelor cheie locale, alte bune practici SEO locale includ revendicarea listelor de directoare, crearea de pagini specifice locației pentru site-ul tău și crearea de pagini pentru compania ta.
- Marketing-ul motoarelor de căutare
Marketingul
cu motor de căutare (SEM) se referă la eforturile de marketing
plătite și include lucruri precum anunțuri native, Google AdWords,
anunțuri de pe rețelele sociale, plată pe clic, anunțuri de
cumpărături Google, anunțuri grafice și multe altele.
Deși
SEM nu este de obicei o componentă majoră a unei strategii SEO
cuprinzătoare, acesta își are locul, deoarece te poate ajuta să
ajungi la un public nou și foarte vizat.